(004) 021 315 56 78 Luni - Duminica, 09.00 - 19.00
Acasa
Bilete
Harta site Contact     Instagram       
 



STIRI DIVERSE MEDIA
 12.07.2019 - Incepe Stagiunea Estivala a Teatrului de Revista `Constantin Tanase`, proiect sustinut de Catena
 10.06.2019 - Si iata c-au trecut 80 de ani - Spectacol Aniversar Alexandru Arsinel
 04.06.2019 - Maestrul Alexandru Arsinel implineste azi 80 de ani. Articole si emisiuni dedicate artistului apreciat de generatii de romani!
 01.06.2019 - Alexandru_Lulescu ,nascut de Ziua Copilului, cel mai longeviv umorist, a fost sarbatorit, de colegii lui, la Teatrul de Revista
 27.03.2019 - Actorii din lumea intreaga sarbatoresc Ziua Mondiala a Teatrului! La Multi Ani tuturor iubitorilor de Teatru si slujitorilor acestuia!
 02.03.2019 - Vasile_Muraru merge in fiecare primavara in Moldova, sa puna un martisor pe mormsntul fostului coleg de scena, Nae Lazarescu (Libertatea.ro)
 01.02.2019 - Valentina_Fatu Patrascu interviu: Se implinesc 5 ani de cand colaboreaza cu Vasile Muraru (Libertatea.ro)


TRCT CENTRUL DE PRESA
Nume Pct
1.Teatrul de Revista `C.Tanase` pe harta Festivalului International de Teatru B-FIT IN THE STREET  
2.Alexandru_Arsinel 80 de ani de viata Spectacol aniversar FOTO  
3.TEATRUL de REVISTA `C-tin Tanase` Bucuresti va invita la NOAPTEA MUZEELOR 2019  
4.Ziua_Mondiala a Teatrului, initiativa Institutului International de Teatru din 1961  
5.Campania Nationala Uniter `Artistii pentru artisti` Spectacole si Ambasadori  
6.Gala SENIORILOR de 5 STELE, eveniment CSMB 2019  
7.Teatrul de Revista `C-tin. Tanase` si activitata sa in Presa 2015-2018  
8.TRCT Cronici, Recomandari, Testimoniale, Recenzii  
9.GALERIE VIDEO  
10.GALERIE FOTO SPECTACOLE  
11.TRCT PARTENERI  
12.TRCT PREMII, DISTINCTII, DIPLOME  
13.ISTORIC ARHIVA DE AUR  
14.Alexandru_Arsinel Articole in Presa 2013-2019  
..continua..


TRCT ECHIPA ARTISTI
Nume Pct
1.Echipa Artisti, Actori la TRCT  
2.Echipa Solisti, Interpreti la TRCT  
3.Artisti Invitati in Spectacole  
4.Echipa Ansamblului de Balet  
5.Echipa Regizori, Scenografi  
6.Echipa Orchestrei TRCT  
7.Echipa TRCT Biografii, CV  
..continua..

Contact Webmaster
     


Home/Prima pagina Subiect precedent   | Subiect urmator  

Alexandru_Arsinel Interviu Agerpres `Clipele de fericire se deruleaza in cateva minute..` 04.06.2010


Bilete spectacole

Reddit
Digg It
Tumblr


"Teatrul de Revista este o cale grea, dar sigura spre inima publicului",
a declarat, intr-un interviu acordat AGERPRES, actorul Alexandru Arsinel, director al Teatrului de Revista `Constantin Tanase`.
In interviu el vorbeste despre intalnirea cu partenera sa de scena Stela Popescu si colaborarea lor plina de succes,
despre ce inseamna sa fii actor in Romania de azi, despre criza economica,
dar si despre amintirile din perioada copilariei si a adolescentei, despre prietenii de-o viata.

AGERPRES: Sunteti directorul si totodata unul dintre cei mai importanti actori ai Teatrului de Revista `Constantin Tanase`. De cand jucati aici si ce v-a facut sa alegeti revista in detrimentul altui gen de teatru?

Alexandru Arsinel: Pot spune absolut sigur de cand sunt la Teatrul de Revista. In 1964 am dat concurs la Teatrul `Tanase`, venind de la Targu Mures unde promotia mea - `62 - infiintase sectia romana de pe langa Teatrul de Stat - pe atunci - din Targu Mures, ulterior a devenit Teatrul National.

Doream sa vin in Bucuresti, iar Teatrul `Tanase` era singurul teatru care in anul acela dadea concurs. Si atunci am zis sa ma leg de ceva ca sa vin in Bucuresti, dorinta atat a mea, cat si a tuturor absolventilor de la institut care, la acea vreme, erau destul de putini. Erau promotii scurte. Am dat examen si am reusit, gandindu-ma ca in anii urmatori se va crea o bresa si ma voi muta in alt teatru, pentru ca atunci, despre Teatrul de Revista nu stiam aproape nimic.

Timpul a trecut, m-am legat sufleteste de acest gen, mi-a placut foarte mult. A fost o cale grea dar sigura spre inima spectatorilor, spre inima acelora pe care noi ii slujim o viata intreaga, un gen extrem de iubit de marele public, un gen care este izvorat din spiritul poporului roman, un gen in care romanul este reprezentat sau se vede reprezentat pe scena cu of-ul lui. Astfel am ajuns la Teatrul de Revista.

AGERPRES: Ati simtit vreodata ca va este greu sa fiti actor, sa intrati in pielea atator personaje?

Alexandru Arsinel: Este o meserie cu care te obisnuiesti in timp. Sigur ca nu este usor, sigur ca exista un anumit chin atunci cand incerci sa te apropii de un personaj, dar experienta isi spune cuvantul. Faptul ca in Teatrul de Revista intr-un spectacol joci mai multe personaje, avand in vedere colaborarile permanente pe care le-am avut cu Teatrul National Radiofonic, cu `Unda vesela`, acolo unde intr-o ora trebuie sa interpretezi cinci-sase personaje ale caror mesaje trebuia sa le transmiti doar prin interpretarea vocala, am adunat o anumita experienta si, cu timpul, nu ca mi-a fost usor, dar m-am apropiat mult mai repede de personajele pe care le-am interpretat.
Au fost si personaje de referinta, in aceasta perioada, la teatrul radiofonic unde am interpretat mai multe roluri principale - am jucat `Paraschiv` in `Groapa` dupa Eugen Barbu, un music-hall de exceptie, am jucat un personaj in `Doctore, sunt al dumneavoastra`, un personaj chinuit al zilelor trecute si de astazi, bineinteles, poate mai chinuite astazi, si `Prisipkim` in `Plosnita` lui Maiakovski la National, deci am avut si momente cand, intr-un fel sau altul, m-am reintors la teatru.

Dar personajele realizate la Teatrul de Revista sunt, de fapt, niste roluri care-si desfasoara activitatea intr-un timp mai scurt, piesa la noi se joaca in trei-cinci minute, impactul la public avand nevoie sa fie devastator, pentru ca nu ai timp doua-trei ore sa te refaci daca gresesti. Aici rolul in joci in doua-trei minute, ai iesit iar publicul ramane sau nu ramane cu tine. Revista este un gen extrem de greu.

AGERPRES: Aveti un rol pe care l-ati iubit mai mult?

Alexandru Arsinel: Tot ce am jucat mi-a creat o anumita responsabilitate, orice aparitie pe scena, pentru ca aparitiile noastre sunt destul de scurte, fiecare personaj trebuie realizat in asa fel incat publicul sa te tina minte. Sigur, in timp, la Teatrul de Revista, devii un personaj unic. Devii Arsinel sau devii Vasile Muraru, sau Nae Lazarescu, sau Stela (Popescu - n.r.). Lumea vine si spune `Ma duc la Stela`, `Ma duc la Arsinel` sau `Ma duc la Cristina Stamate`.

In general noi devenim niste personaje prin numele pe care-l avem. Asta imi aduce aminte de o intamplare. Eram la `Tanase` mai la inceput si tot doream sa primesc roluri mai `grase` si era un prieten, compozitorul Petre Mihaescu, care imi tot spunea `Stai, ma, intai sa ajungi Arsinel`. `Pai sunt Arsinel. Cum sa ajung Arsinel?`. In timp, dupa aceea, mi-am dat seama ca asa au devenit personaje populare in genul nostru si nu numai Birlic, Cazaban, Giugaru, Puiu Calinescu, Crisan, Antonescu, Carabus, Zizi Serban si altii. Trebuie sa devii un personaj care sa aiba o atractie magnetica.

AGERPRES: Ati facut de-a lungul carierei si teatru, si muzica, si film. Care dintre acestea v-a adus cele mai multe satisfactii?

Alexandru Arsinel: Toate mi-au adus satisfactii. As inclina poate putin spre muzica, pentru ca la teatru nu m-am gandit niciodata ca voi ajunge, dar de cantat am cantat de cand eram mic. Imi placea sa cant. Il aveam pe tata ca exemplu, care avea o voce superba. Si imi placea sa cant, sa ascult cantareti si romani si straini si sa le fredonez melodiile. Chiar inainte de a intra la facultate ma opream pe la Casa de Cultura `Emil Racovita` din Iasi - eu sunt iesean prin adoptiune, nascut insa la granita dintre Moldova si Bucovina, la Dolhasca - si m-a atras cantatul. Sigur, este o latura care a fost cunoscuta mai tarziu de marele public, pentru ca mai mult, intr-o anumita perioada, am cantat de `foame`, in bar. Cantecul m-a ajutat foarte mult, cel putin, in ultimii douazeci si ceva de ani, in turneele facute in tara, in strainatate, cu Stela Popescu, pe tot mapamondul, partea muzicala a constituit o parte importanta in show-urile noastre.

AGERPRES: Cum resimtiti criza economica in calitate de director de teatru si de actor?

Alexandru Arsinel: Personal simt ca imi pleaca niste bani din casa. Bani care imi revin de drept sau trebuia sa-mi revina de drept. Ma refer in primul rand la pensie. Pensia este un drept pe care mi l-am castigat in 50 de ani de zile. E o proprietate privata a mea. Eu am cotizat pentru aceasta pensie aproape 50 de ani si cred ca, conditia care mi s-a pus, de a alege intre pensie si a ramane in continuare managerul teatrului, mi s-a parut usor, hai sa nu zic un pic diabolica, dar de neacceptat. Am acceptat-o pentru ca eu am investit mult suflet in reabilitarea teatrului si in refacerea sediilor Teatrului `Tanase`, sigur sprijnit de primarie, si atunci am vrut sa-mi duc proiectul la capat si am fost nevoit sa renunt la un drept care este al meu.

Cand vorbesc insa despre conditia actorului, niciodata nu ma raportez la mine, pentru ca Dumnezeu m-a ajutat si am fost suficient de mult solicitat in acesti 40 si ceva de ani ca sa pot sa agonisesc niste lucruri, mai ales ca din fire sunt un tip gospodar, un om care nu mi-am risipit munca prin crasme sau prin alte zone, sa ridic coloane la barul X sau altul, ci m-am concentrat sufleteste si materialiceste asupra familiei mele. De aceea nu am dreptul sa vorbesc de suferintele mele care sunt relativ foarte mici vizavi de ce se intampla cu ceilalti colegi, cu ceilalti actori. Eu am avut noroc sa fiu rasplatit cu indemnizatie de merit, am colaborari, am facut seriale, filme, show-uri de televiziune. Adica, am muncit foarte mult, enorm de mult. Si eu si Stela am tras din greu. Dar cand ma uit la conditia actorului din teatru, a balerinului, a solistului sau a instrumentistului mi se pare ca si asa a fost extrem de greu in aceasta perioada de tranzitie, de la perioada comunista spre capitalism, a durat nu stiu cati ani, dupa care am intrat direct in criza. Nu am mai apucat sa vedem care sunt marile binefaceri si avantaje ale capitalismului. Ma refer aici la cei vreo douazeci si ceva de milioane de romani - ca din astia 500 si ceva de mii au reusit sa se capatuiasca si sa se imbogateasca pe ceea ce am lasat noi dupa revolutie, ca ceea ce s-a facut s-a facut tot prin munca noastra colectiva sunt lucruri pe care nu le mestec usor. Nu le accept. Si, cum sa spun, sunt, in felul meu, un revoltat.

AGERPRES: Cum sunt actorii tineri fata de cei din generatia dvs.? Credeti in ideea ca exista o prapastie intre generatii?

Alexandru Arsinel: Nu. Niciodata nu a existat o prapastie. Exista un anumit decalaj in ceea ce insemna o anumita generatie la un moment dat, inainte de evenimentele din `89, si exista o diferenta mult mai mare astazi, pentru ca tentatiile sunt enorm de multe, pentru ca dorinta de `a ajunge` este extrem de rapida. Nu mai este discernamantul nici vizavi de ceea ce vrei sa faci in showbiz-ul romanesc si mai ales de modul cum vrei sa faci, pentru ca sunt copii talentati care ies de pe bancile scolii cu calitati remarcabile si care, in timp, se degradeaza abordand un gen de manifestare uneori vulgar, uneori ridicol, uneori grotesc, care nu-i mai reprezinta. Este dorinta de `a ajunge` foarte repede, de a castiga foarte repede multi bani, de a se pozitiona pe o anumita treapta si incurajarea mass-mediei in a face rating de moment, dupa care uneori se pierd. Din nefericire, asta este momentul istoric prin care trecem, dar sigur ca usor-usor, se vor alege artisti care sa duca mai departe traditia exceptionala a teatrului romanesc.

AGERPRES: Vineri este ziua dvs de nastere. Aveti ceva pregatit pentru a sarbatori acest eveniment?

Alexandru Arsinel: Nu, nu vreau sa spun ca fac ceva deosebit. Lucrul pe care-l voi face de ziua mea il fac de ani de zile, ma adun cu prietenii. Am un grup de prieteni foarte buni care ne-am pastrat prietenia indiferent de culorile care au bantuit prin mintea noastra si ne adunam de fiecare data la un sprit, la o vorba, la depanarea unor amintiri si ne bucuram ca inca din grupul nostru de pornire au ramas in jur de 80%, adica, inca ne miscam.

AGERPRES: Care sunt cele mai pregnante amintiri, plecand din copilarie pana in prezent?

Alexandru Arsinel: Sunt enorm de multe. Amicul meu Aurel Storin mi-a propus, odata, sa-mi inserez intr-o carte amintirile si lupta mea cu viata si cu existenta, sunt multe amintiri, multe ma leaga de localitatea mea, de Dolhasca, de perioada refugiului din timpul celui De-al Doilea Razboi Mondial, de foamete, de transbordarea de la Dolhasca la Iasi, unde am inceput sa invat si unde in clasa a IV-a inca nu stiam tabla inmultirii cu cinci.

Ce sa spun, cu Scoala Tehnica pe care am terminat-o, cu nereusita la Facultatea de Constructii, ceea ce mi-a deschis drumul spre corpul de figuratie al Nationalului si astfel drumul spre teatru, intalnirea cu profesoara mea pe care am iubit-o si care mi-a indrumat primii pasi, Irina Rachiteanu-Sirianu, de primul spectacol la Targu Mures, de venirea la Teatrul `Tanase`, de intalnirea cu Stela pe scena, mai ales cu Mihai Maximilian, un scriitor de exceptie, prima mea iesire la Ruse.

Imi aduc aminte ca devenisem presedinte de sindicat in Teatrului `Tanase` si marea mea dorinta, pentru care am acceptat sa fiu presedinte de sindicat, a fost sa ies si eu o data in strainatate si am organizat o excursie cu autobuzul la Ruse. Am plecat de dimineata si eram fericit ca am iesit si eu in strainatate, in fine. Am trecut granita. Apoi sunt visurile mele legate de alte taramuri si iata ca am reusit sa `bantui` din America, Canada pana in Africa de Sud, la Capul Bunei Sperante, in Australia, Brazilia, Argentina.

Invitati fiind de comunitatile romanesti, incepeam spectacolul prin a le zice `Sa va dea Dumnezeu sanatate ca ati fugit, ca asa am avut si noi la cine sa venim`. Sunt multe, foarte multe amintiri, amintiri legate de copiii mei, de prima camera pe care am luat-o in Bucuresti intr-un subsol, intr-o camara de alimente. De evolutia mea din punct de vedere material, care a fost sustinuta de o munca imensa, de Sisif as spune. Multi nu ar crede, nu ar crede cat de mult a trebuit sa muncesc insa, mi-a placut sa muncesc.

Si mai ales mi-a placut sa ma implic in proiecte pe care mi-am dorit sa le duc la capat. Cred ca asta m-a si tinut in picioare si asta m-a facut de multe ori sa uit ca am si o familie, neglijandu-i uneori, ca am nevoie si eu de o anumita sanatate, neglijand-o uneori. Daca e sa fac un inventar al vietii, ma gandesc la `Ghepardul` lui Lampedusa, cand isi face un inventar la sfarsitul vietii cate zile a fost fericit in 70 de ani, aduna vreo doua saptamani.
Clipele de fericire se deruleaza in cateva minute, in cateva ore, apoi apar iarasi problemele.

AGERPRES: Aveti vreun regret?

Alexandru Arsinel: Nu. Nu regret nimic, absolut nimic din ce am facut din totdeauna, din totdeauna cand spun imi iau viata mea desfasurata pe tot parcursul ei. Nu regret pentru ca nu imi aduc aminte sa fi facut rau cuiva vreodata. Ba din contra, m-am implicat in a-mi ajuta familia, dar si de a-mi ajuta colegii si cunostintele intamplatoare, oameni care au venit si mi-au cerut ajutorul si uneori am reusit sa-i ajut, iar asta imi da o stare atat de buna, incat nu regret nimic din ce am facut.

AGERPRES: Exista vreun rol pe care nu l-ati jucat dar v-ati fi dorit sa-l jucati?

Alexandru Arsinel: Sunt multe. Sunt roluri pe care le-am jucat la Radio, de exemplu. Si `Revizorul` si `Burghezul gentilom` si `Baronul Munchausen`, multe altele. Mi-as fi dorit ca multe dintre aceste roluri, daca as fi avut timp sau daca as mai putea avea timp, sa le joc si pe o scena de teatru.

AGERPRES: Acum doua saptamani ati deschis din nou sala Savoy.

Alexandru Arsinel: Am revenit la Savoy dupa aproape sapte ani. E un lucru cu care ma mandresc si care imi da un tonus extraordinar, indiferent ca lucrurile inca nu merg asa cum imi doresc. Sunt doua realizari cu care ma mandresc, pentru ca o bucatica din ceea ce s-a facut poate ca imi apartine si mie - refacerea Gradinii Herastrau, care arata ca o mlastina, si Savoy-ul, la care cladirea era intr-un pericol nu de bulina rosie, ci de bulina neagra, era intr-un pericol extraordinar. Sigur, mai avem o problema cu instalatia electrica, montarea unui post trafo care dureaza de vreo sase luni si la care ENEL se lasa foarte mult asteptat. Sper ca in sfarsit, zilele astea, sa se materializeze si aceasta treaba ca sa putem lucra la randament maxim.

AGERPRES: Aveti un mesaj pentru spectatori, pentru cei care va iubesc?

Alexandru Arsinel: Datorez foarte mult publicului spectactor, intotdeauna am fost si ma simt un cetatean al acestei tari. Ma simt un roman, un ROMAN cu litere mari.
Articol din AGERPRES.ro


Bilete

Program

Media

CronMed


Distributie

Foto

Video

Parteneri

Plan Sala

Harta



  • MASS MEDIA agerpres.ro Interviu Alexandru Arsinel: `Clipele de fericire se deruleaza in cateva minute, in cateva ore, apoi apar iarasi problemele`

  • MASS MEDIA agerpres.ro Interviu Alexandru Arsinel: `Clipele de fericire se deruleaza in cateva minute, in cateva ore, apoi apar iarasi problemele`

  • MASS MEDIA agerpres.ro Interviu Alexandru Arsinel: `Clipele de fericire se deruleaza in cateva minute, in cateva ore, apoi apar iarasi problemele`


Imagine
MASS MEDIA agerpres.ro Interviu Alexandru Arsinel: `Clipele de fericire se deruleaza in cateva minute, in cateva ore, apoi apar iarasi problemele`
MASS MEDIA agerpres.ro Interviu Alexandru Arsinel: `Clipele de fericire se deruleaza in cateva minute, in cateva ore, apoi apar iarasi problemele`

    Pagina 1 din 1   


Alte articole similare


Bilete spectacole

Home/Prima pagina Subiect precedent   | Subiect urmator Top



Alexandru_Arsinel Articole in Presa 2009-2012

ALEXANDRU_ARSINEL Spectacole FOTO, INTERVIURI

TRCT Spectacole Program Repertoriu




 Teatrul Constantin Tanase



Termeni si conditii  |  Contact  |  Harta website

 

Teatrul de Revista `Constantin Tanase` este o Institutie de Cultura a Primariei Municipiului Bucuresti.
  © TeatrulTanase.ro 2008 - 2019




       
Search/ Cauta in site

Nume actori, spectacole
Foto, Video
Articole media