(004) 021 315 56 78 Luni - Duminica, 09.00 - 19.00
Acasa
Bilete
Harta site Contact     Instagram       
 



STIRI DIVERSE MEDIA
 11.09.2019 - Lectii de leadership de la Constantin Tanase Revista Cariere.ro
 12.07.2019 - Incepe Stagiunea Estivala a Teatrului de Revista `Constantin Tanase`, proiect sustinut de Catena
 10.06.2019 - Si iata c-au trecut 80 de ani - Spectacol Aniversar Alexandru Arsinel
 04.06.2019 - Maestrul Alexandru Arsinel implineste azi 80 de ani. Articole si emisiuni dedicate artistului apreciat de generatii de romani!
 01.06.2019 - Alexandru_Lulescu ,nascut de Ziua Copilului, cel mai longeviv umorist, a fost sarbatorit, de colegii lui, la Teatrul de Revista
 27.03.2019 - Actorii din lumea intreaga sarbatoresc Ziua Mondiala a Teatrului! La Multi Ani tuturor iubitorilor de Teatru si slujitorilor acestuia!
 02.03.2019 - Vasile_Muraru merge in fiecare primavara in Moldova, sa puna un martisor pe mormsntul fostului coleg de scena, Nae Lazarescu (Libertatea.ro)


TRCT CENTRUL DE PRESA
Nume Pct
1.Teatrul de Revista `C.Tanase` pe harta Festivalului B-FIT IN THE STREET  
2.Alexandru_Arsinel `Si iata c-au trecut 80 de ani`Spectacol aniversar FOTO  
3.TEATRUL de REVISTA `C-tin Tanase` Bucuresti va invita la NOAPTEA MUZEELOR 2019  
4.Ziua_Mondiala a Teatrului, initiativa Institutului International de Teatru din 1961  
5.Campania Nationala Uniter `Artistii pentru artisti` Spectacole si Ambasadori  
6.Gala SENIORILOR de 5 STELE, eveniment CSMB 2019 la Teatrul `C.Tanase`  
7.Teatrul de Revista `C-tin. Tanase` in Presa 2015-2018  
8.TRCT PREMII, DISTINCTII, DIPLOME  
9.TRCT Cronici, Recomandari, Testimoniale, Recenzii  
10.GALERIE VIDEO SPECTACOLE  
11.GALERIE FOTO SPECTACOLE  
12.ISTORIC ARHIVA DE AUR  
13.TRCT PARTENERI ce sustin activitatea Teatrului  
14.Alexandru_Arsinel Articole in Presa 2013-2019  
..continua..


Contact Webmaster
     


Home/Prima pagina Subiect precedent   | Subiect urmator  

Spectacolul `O PREMIERA FURTUNOASA` Regia Cezar Ghioca


Bilete spectacole

Reddit
Digg It
Tumblr


Teatrul de Revistã “Constantin Tãnase” Bucuresti, Calea Victoriei nr.33
DISTRIBUTIE `O PREMIERA FURTUNOASA`

O PREMIERA FURTUNOASA` dupa I.L.Caragiale

. . .astfel se intituleaza premiera Stagiunii 2010 (6 MARTIE) a Teatrului de Revista `Constantin Tanase`. O comedie muzicala dupa `O noapte furtunoasa` de I.L.Caragiale, in regia lui Cezar Ghioca, pe text si versuri de Octavian Sava Si muzica lui Marius Teicu. Acelasi tandem de succes care a semnat la musicalul de mare succes `Omul care a vazut moartea` dupa Victor Eftimiu, in regia lui Constantin Dicu.

Lista personajelor si a distributiei:

• Directorul teatrului, Amedeu Ciupicescu - corespunzand lui Jupan Dumitrache - Valentin Teodosiu
• Sotia lui, Esmeralda Ciupicescu - corespunzand rolului Veta - Adriana Trandafir
• Subreta teatrului, Virginica Ciupicescu - corespunzand Zitei (in aceasta versiune, ea este fiica din prima casatorie a directorului) - Mirela Boureanu- Vaida
• Sufleurul teatrului, Spiridon Blaba - corespunzand lui Spiridon - Nae Alexandru
• Ziaristul, Aurica Brasoveanu - corespunzand lui Rica - George Hodor
• Colonelul de pompieri, Nero Calapodescu - corespunzand lui Ipingescu - Alexandru Lulescu /Paul Talasman
• Tenorul teatrului, Enrico Cucu - corespunzand lui Chiriac - Cristian Simion
• Micsunel Corboreanu - Marcel Horobet
• Anaconda - Oana Ghioca
• O cantareata de la Golden-Blitz, Flamanda Apopii - Daniela Cristea
• Coana Mita, cabiniera (iubita colonelului de pompieri) - Ortansa Stanescu
• Bodyguardul (un paznic balbait) - George Enache
Baletul Teatrului de Revista `Constantin Tanase`
(Coregrafia: Cornel Popovici, Solisti: Vali Rosca, Antoaneta Paraschiv si Raluca Stefanescu, Ansamblu Balet: Sena Vladoiu, Cristina Marin, Oana Cosma, Georgiana Mircea, Mirela Constantin, Beatrice Constantin, Alexandra Vasiliu, Daniela Culda, Carmela Culda, Eugen Sanda, Andrei Dogaru, Constantin Chita, Iulian Scripca, Silviu Pantea, Stefan Tanase, Dragos Andruta)

"Ideea unei comedii muzicale bazate pe `O noapte furtunoasa` s-a nascut în momentul în care montam versiunea clasica a acestei piese. Este foarte dificila transformarea replicilor mustoase si pline de haz ale marelui Caragiale în cuplete sau cantece care sa egaleze proza lui spumoasa` - a spus Cezar Ghioca, referindu-se la noul sau proiect muzical. `S-ar putea ca primirea de catre critica a noului text, sa fie considerata derizorie, în raport cu opera originala, oricat de valoros ar fi musicalul. Vom folosi un procedeu de actualizare si reevaluare, mult uzitat de americani, în ce priveste transformarea unor mari lucrari din dramaturgia clasica. De exemplu Othello a devenit un politist negru din New-York, Regele Lear e prezentat ca un fermier american care si-a împartit mosia celor trei fete ale sale, Romeo si Julieta sunt un american si o hispanica... Iar cel mai edificator exemplu ar fi `Scorpia îmblanzita` devenit musicalul `Kiss me Kate` care repeta versiunea cantata si dansata a lucrarii, dar în viata lor particulara se petrec fapte asemanatoare cu cele din piesa. Cam în acest fel am gandit transformarea `Noptii furtunoase` în `O premiera furtunoasa`. Am respectat în linii mari intriga din comedia lui Caragiale într-un `aici si acum` dintr-un teatru de varietati care pregateste un spectacol muzical al faimoasei comedii. Personajele vor semana cu eroii binecunoscuti, dar cu alte replici, în situatii echivalente unor situatii din zilele noastre" - ne-a marturisit scriitorul si textierul Octavian Sava.

Desi tanar, se poate deja vorbi deja despre `cariera` regizorului Cezar Ghioca, sef de promotie al UNATC (clasa prof.Tudor Marascu) si Doctor în Artele Spectacolului (Teatru), teza cu temele `Musicalul, spectacol total-modalitati specifice de expresie. Compatibilitatea acestui tip de spectacol cu teatrul contemporan` si `Structura dramatica a musicalului-particularitati determinate de folosirea muzicii si a dansului ca mediu de expresie a actiunii dramatice`, fiind scrisa sub îndrumarea regizorului Alexa Visarion. Cele mai noi spectacole ale sale s-au jucat anul trecut la Teatrul de Revista `Constantin Tanase` - `OK Melody` si la Teatrul National `Marin Sorescu` din Craiova - `Omul de la Mancha`, un musical de Dale Waasserman, Joe Darion și Mitch Leigh cu Tudor Gheorghe în rolul principal. Ca student a obtinut Premiul pentru Regie cu spectacolul `Metamorfozele lui Pulcinella` cu un scenariu propriu dupa Commedia dell`Arte pornind de la o idee de Adriani Placido, iar în 2004, o bursa de studiu Fulbright Junior în SUA în domeniul teatrului musical.

A fost asistentul regizorului Calvin McClinton la realizarea musicalului `Little Shop of Horrors` de Howard Ashman, a spectacolelor `Before Breakfast` de Eugene O`Neill si `Godspell` de John Michael Telebak si Stephen Schwartz. Mai mult, Cezar a cochetat si cu muzica în spectacolul concert Tales from Romania, organizat de Kent State University School of Theatre and Dance, Fundatia de Teatru Muzical McClinton si Kent State University Museum.

A fost interpret în `Wrightsville Renewal Festival`, Covington-Virginia SUA (2006 si 2008) si în spectacolele teatral-muzicale `A Taste of Romania` `I Do ! I Do !` de Tom Jones si Harvey Schmidt si `Images of Romania` si a sustinut propriul sau concert `My Own Broadway`, fiind si un talentat cantaret. A montat spectacole la Teatrul National `Vasile Alecsandri` Iasi (`Cabotinul` de John Osborne, 2001 si `Tectonica norilor` de José Rivera-2007), la Teatrul National `Mihai Eminescu` Timisoara (`Divanul persian`, un musical de Octavian Sava si Marius Teicu, 2002), la Teatrul `George Ciprian` din Buzau (O noapte furtunoasa` de I.L.Caragiale, 2003) sau la Teatrul Tineretului din Piatra Neamt (`Fason de înger`, spectacol coupé bazat pe textele Incomparabilul Nakonecinikov si Douazeci de minute cu îngerul de Alexandr Vampilov).

Cele mai dragi spectacole pe care le-a pus în scena apartin genului sau preferat, musicalul. În 2005 a început colaborarea cu Teatrul de Revista `Constantin Tanase` prin punerea în scena a comediei muzicale `Parfum de Mitica` de Aurel Storin si Nicolae Caragia. Doi ani mai tarziu, directorul teatrului, actorul Alexandru Arsinel îi oferea din nou posibilitatea de a regiza `OK, Melody` un concert spectacol cu muzica live si Ansamblul de Balet al Teatrului.

`O superproductie muzicala de succes pe Broadway, poate fi vazuta în conditii similare la Londra, Paris, Tokyo, Berlin, Singapore sau Madrid, diferind doar limba prezentarii. Cand decizi sa montezi Fantoma de la opera, Miss Saigon, Lion King sau Cat`s drepturile de autor includ textul, partiturile, scenografia, costumele si `caietul de regie`, pentru ca spectaculozitatea montarii face parte integranta din desfasurarea povestii. Pentru asemenea montari regizorul, împreuna colaboreaza de la bun început cu scenograful si coregraful. În cazul spectacolului `O premiera furtunoasa` - transferul muzical contemporan al clasicei `Nopti furtunoase`, structura muzicala a cantecelor, împartirea pe scene, gradarea actiunii, caracterizarea în plan verbal a personajelor, poarta amprenta gandirii regizorale în colaborarea cu partenerii mei de creatie`. ( Octavian Sava, TEXTIER)

Atu-urile scenariului prevestesc deja succesul de care se va bucura aceasta montare de tip `Broadway` premiera pentru care se repeta în paralel cu o alta, mult asteptata - `Aplauze, Aplauze` cu Stela Popescu si Alexandru Arsinel în regia maestrului Bitu Falticineanu. Aceasta este `pastrata` pentru Sala Savoy de pe Calea Victoriei, o sala superba în care Teatrul de Revista va reveni în curand dupa mai bine de cinci ani.

Oana GEORGESCU, PR Teatrul de Revista `Constantin Tanase"
Email: oanageorgescuro@gmail.com /oana_georgescu2003@yahoo.com
Mobil: 0722.434.986 / 0744.654.838 / 0766. 650.502
Foto: GABI BOHOLT

`O PREMIERA FURTUNOASA` dupa I.L.Caragiale ` - conceptia regizorala

Este relativ complicat de discutat conceptia regizorala în cazul unui musical, si imediat explic de ce. Ar trebui sa încep prin a spune ca ideea unei comedii muzicale bazate pe `O noapte furtunoasa` de Caragiale îmi apartine, si ea s-a nascut în momentul în care montam versiunea `clasica` a acestei piese. Echipa de colaboratori pentru realizarea proiectului muzical - Octavian Sava si Marius Teicu, a fost creata în parte si la sugestia mea, sugestie venita ca urmare a unui succes anterior cu o montare a acestor doi minunati colaboratori. Ca preambul iata cum am motivat, împreuna cu domnul Octavian Sava, abordarea din perspectiva contemporana a subiectului:

Piesa `O noapte furtunoasa` sau `Numarul 9` a fost scrisa genial de I.L.Caragiale. Este foarte dificila transformarea replicilor mustoase si pline de haz ale autorului în cuplete sau cantece care sa egaleze proza lui spumoasa. În plus, s-ar putea ca primirea de catre critica a noului text, sa fie considerata derizorie, în raport cu opera originala, oricat de valoros ar fi musicalul. Ne-am propus însa folosirea unui procedeu de actualizare si reevaluare, mult uzitat de americani, în ce priveste transformarea unor mari lucrari din dramaturgia clasica. Cateva exemple: `Othello` a devenit un politist negru din New-York, `Regele Lear` e prezentat ca un fermier american care si-a împartit mosia celor trei fete ale sale, `Romeo si Julieta` sunt un american si o hispanica , etc. . Iar cel mai edificator exemplu, pe care am vrea sa-l urmam si noi, ar fi `Scorpia îmblanzita` devenita `Kiss me Kate`, la un teatru muzical, care repeta versiunea cantata si dansata a lucrarii, dar în viata lor particulara se petrec fapte asemanatoare cu cele din piesa.

Cam în acest fel am gandit transformarea `Noptii furtunoase` în `O Premiera furtunoasa`. Am respectat în linii mari intriga din comedia lui Caragiale într-un `aici si acum` dintr-un teatru de varietati care pregateste un spectacol muzical al faimoasei comedii. Personajele seamana cu eroii binecunoscuti, dar cu alte replici, în situatii echivalente unor situatii din zilele noastre.

Trebuie sa mentionez ca o superproductie muzicala de succes pe Broadway, poate fi vazuta în conditii similare la Londra, Paris, Tokyo, Berlin, Singapore, Madrid, etc. . diferind doar limba prezentarii. Cand decizi sa montezi `Fantoma de la opera`, `Miss Saigon`, `Lion King` sau `Cats` drepturile de autor includ nu numai textul si partiturile, ci si scenografia, eclerajul, costumele si `caietul de regie`, pentru ca spectaculozitatea montarii face parte integranta din desfasurarea povestii. Pentru asemenea montari regizorul (deseori si scenograful si coregraful) este antamat în echipa de creatori de cum începe sa fie construita povestea. În multe cazuri regizorul este cel care initiaza proiectul si îsi alege colaboratorii (exemplar în acest sens este Bob Fosse). În cazul în care regizorul este angajat dupa ce proiectul are deja forma si substanta din punct de vedere al derularii povestii dialogate si al muzicii, scriitorul si compozitorul au croit materialul conform unor retete care presupun o `regie` intrinseca. Oricum din momentul începerii repetitiilor pana la premiera absoluta, regizorul si coregraful determina rescrierea, adaugarea sau taierea anumitor parti din scenariu - forma finita a spectacolului poate fi modificata uneori de la primele reprezentatii din provincie pana la ajungerea pe Broadway si în functie de reactiile publicului.

In cazul comediei muzicale `O Premiera Furtunoasa`, transferul muzical contemporan al clasicei `Nopti furtunoase` sau `Nr. 9` - didascaliile si de multe ori structura muzicala a cantecelor, împartirea pe scene, gradarea actiunii, caractzerizarea în plan verbal a personajelor, poarta amprenta gandirii regizorale în colaborarea cu partenerii mei de creatie. Revelatoare pentru CUM se vor întampla lucrurile este lectura textului de spectacol.

Ar mai fi totusi de adaugat ceva ce nu este implicit sau explicit presusupus de text. Întrebarea fundamentala pe care orice regizor `artist` (artist cu antonimul meserias) ar trebui sa o ridice. De ce acest text `aici si acum`?

Desi la distanta de generatii Romania din prisma lui Caragiale este neschimbata pana acum. Arivismul, credulitatea si onorabilitatea pot parea perimate ca si concepte sociale la modul strict (raportat la epoca) însa ele poseda un foarte mare coeficient de actualitate. În piesa lui Caragiale, averea jupanului atrage un anumit statut social care îl orbeste pe acesta si care presupune un fel de moralitate `imaculata` a familiei sale, precum si a criteriilor ` extrem de laxe ` a potentialului încuscririi sale. Furtuna se porneste cand aceste norme intangibile par a fi violate (de `bagabont`).

Microuniversul scenic din `O Premiera Furtunoasa` prezinta o imagine oglindita a acestor premise (cum scena este si ea o oglinda `deformatoare` sau `reformatoare` a realitatii) ` statutul personajelor este definit de lipsa de bani, `onorabila` este obtinerea acestora, iar arivistii sunt sponsorii care sfideaza orice regula a bunului simt si a artei prin simpla putere financiara. Atentatul la imagine (pentru Jupan/Director) ramane o premisa fundamentala a intrigii, diferenta este ca daca la Caragiale imaginea `onorabilului` snob Titirca era macar justificata de averea sa, Directorul si familia sa teatrala nu se pot lauda nici macar cu o zestre intelectuala.

Ca sa concluzionez, atu-urile scenariului promit mult ` personaje usor recognoscibile, unele cu trimiteri directe la `actori` ai scenei mondene contemporane, o intriga spumoasa, multe momente frumos construite de evadare în plan muzical coregrafic, geniul comic caragialian ca si context si pretext de maxima actualitate. Adaugînd vedetele teatrului ` în frunte cu Adriana Trandafir si invitatul special Valentin Teodosiu si know-how-ul echipei de realizatori pe care o conduc cu brio ` montatrea se anunta un eveniment de anvergura tip `Broadway`.
(Cezar Ghioca, REGIZOR)
  • DISTRIBUTIE `O PREMIERA FURTUNOASA`

  • DISTRIBUTIE `O PREMIERA FURTUNOASA`

  • DISTRIBUTIE `O PREMIERA FURTUNOASA`


Imagine
DISTRIBUTIE `O PREMIERA FURTUNOASA`
DISTRIBUTIE `O PREMIERA FURTUNOASA`

    Pagina 1 din 1   


Alte articole similare


Bilete spectacole

Home/Prima pagina Subiect precedent   | Subiect urmator Top







 Teatrul Constantin Tanase



Termeni si conditii  |  Contact  |  Harta website

 

Teatrul de Revista `Constantin Tanase` este o Institutie de Cultura a Primariei Municipiului Bucuresti.
  © TeatrulTanase.ro 2008 - 2019




       
Search/ Cauta in site

Nume actori, spectacole
Foto, Video
Articole media