(004) 021 315 56 78 Luni - Duminica, 09.00 - 19.00
Acasa
Bilete
Harta site Contact     Instagram       
 



STIRI DIVERSE MEDIA
 04.06.2019 - Maestrul Alexandru Arsinel implineste azi 80 de ani. Articole si emisiuni dedicate artistului apreciat de generatii de romani!
 01.06.2019 - Alexandru_Lulescu ,nascut de Ziua Copilului, cel mai longeviv umorist, a fost sarbatorit, de colegii lui, la Teatrul de Revista
 27.03.2019 - Actorii din lumea intreaga sarbatoresc Ziua Mondiala a Teatrului! La Multi Ani tuturor iubitorilor de Teatru si slujitorilor acestuia!
 02.03.2019 - Vasile_Muraru merge in fiecare primavara in Moldova, sa puna un martisor pe mormsntul fostului coleg de scena, Nae Lazarescu (Libertatea.ro)
 01.02.2019 - Valentina_Fatu Patrascu interviu: Se implinesc 5 ani de cand colaboreaza cu Vasile Muraru (Libertatea.ro)
 28.01.2019 - Nepotii lui Tanase, satira politica pentru oameni mari. Primul spectacol muzical romanesc de revista jucat de copii, la Teatrul Constantin Tanase (Libertatea.ro)
 26.01.2019 - Teatrul de Revista la Ateneul din Iasi `Ca la Tanase`, in compania indragitilor actori Alexandru Arsinel, Vasile Muraru, Valentina Fatu si Ana Maria Donosa!


TRCT CENTRUL DE PRESA
Nume Pct
1.Alexandru_Arsinel 80 de ani de viata Spectacol aniversar FOTO  
2.TEATRUL de REVISTA `C-tin Tanase` Bucuresti va invita la NOAPTEA MUZEELOR 2019  
3.Ziua_Mondiala a Teatrului, initiativa Institutului International de Teatru din 1961  
4.Campania Nationala Uniter `Artistii pentru artisti` Spectacole si Ambasadori  
5.Gala SENIORILOR de 5 STELE, eveniment CSMB 2019  
6.Teatrul de Revista `C-tin. Tanase` si activitata sa in Presa 2015-2018  
7.TRCT Cronici, Recomandari, Testimoniale, Recenzii  
8.GALERIE VIDEO  
9.GALERIE FOTO SPECTACOLE  
10.TRCT PARTENERI  
11.TRCT PREMII, DISTINCTII, DIPLOME  
12.ISTORIC ARHIVA DE AUR  
13.Alexandru_Arsinel Articole in Presa 2013-2019  
14.Vasile_Muraru Articole in Presa 2010-2019  
..continua..


TRCT ECHIPA ARTISTI
Nume Pct
1.Echipa Artisti, Actori la TRCT  
2.Echipa Solisti, Interpreti la TRCT  
3.Artisti Invitati in Spectacole  
4.Echipa Ansamblului de Balet  
5.Echipa Regizori, Scenografi  
6.Echipa Orchestrei TRCT  
7.Echipa TRCT Biografii, CV  
..continua..

Contact Webmaster
       


Home/Prima pagina Subiect precedent   | Subiect urmator  

Lasa (m) supararea-n hol. Nu si ironia! Cronica Revista Teatrala Radio Romania Cultural.ro


Bilete spectacole

Reddit
Digg It
Tumblr


Teatrul de Revistã “Constantin Tãnase” Bucuresti, Calea Victoriei nr.33
Lăsăm supărarea-n hol. Nu și ironia!

01.06.2017
Cronică de teatru de ȘERBAN CIONOFF

Pregătindu-se, încă de acum, pentru a sărbători, în anul 2019, împlinirea unui veac de când Constantin Tănase fonda Teatrul ”Cărăbuș”, Teatrul de Revistă care îi poartă nu doar numele, ci onorează tradițiile, creația și renumele ilustrului înaintaș, ne-a invitat, mai zilele trecute, la o savuroasă premieră care se numește Lasă supărarea-n hol. Invitație pe care o susțin, apăsat și convingător, în prologul spectacolului, Nae Alexandru și Cristian Simion. Numai că, după cum se întâmplă mai de fiecare dată atunci când te prinzi în joc, e mai ușor de zis, dar ceva mai greu de făcut. Haideți dă încercăm, totuși…

Desigur, atunci când vorbesc despre tradiția teatrului care astăzi poartă numele lui Constantin Tănase mă refer, în primul rând, la umorul acid, la satira neiertătoare cu care acesta a șfichiuit moravurile vremii și a sancționat, în registrul artei, moravuri, năravuri, prejudecăți și inepții pe care contemporanii săi le etalau, unii chiar cu pretenție de mondenități patentate. Este vorba, aici, despre o anume aplecare spre satira socială, civică, ale cărei repere esențiale le avem în anticul și mereu actualul dicton: ”Ridendo castigat mores’’. La fel de adevărat este, însă, și faptul că nu întotdeauna cei cărora li s-a pus în față oglinda satirei au gustat lecția ei aspră dar dreaptă. De ajuns fiind să ne amintim represaliile la care a fost supus Constantin Tănase însuși după legendarul său cuplet: ”Greu era cu der, die, das/Dar mai rău cu davai ceas’’. Ca să nu mai vorbim, acum, mai multe despre cum au circulat, vreme de aproape 50 de ani, șopârlele și vorbele în dungă, de la Mircea Crișan la Toma Caragiu și la alți clasici ai genului.

Firește, astăzi lucrurile stau cu totul altfel, așa încât textierii, regizorii și artiștii nu mai au nevoie de limbajul cu tâlc parșiv, cu… fitile, fiindu-le foarte lesne să spună lucrurilor pe nume. De unde și teribila actualitate a dilemei lui Adrian Păunescu: ”Și ce se mai poate, când totul se poate?’’

Ceea ce, însă, nu înseamnă că a dispărut (sau doar s-a atenuat) apetitul pentru acest gen de satiră, directă și fără precauții. Dovadă fiind acest spectacol, la care se râde în hohote, sănătos, iar publicul aplaudă minute în șir recitalurile actoricești care – sub bagheta regizorală a lui Cezar Ghioca – dau chip și glas acidelor partituri scenice scrise de Puiu Maximilian, Octavian Sava, Al. Lulescu, Vasile Muraru, de Cezar Ghioca și Lidia Moldoveanu.

Nu m-am gândit să fac un top al scheciurilor, de aceea mă rezum la a aminti acele secvențe scenice pe care, ca modest spectator, le-am gustat în mod deosebit. Numesc, așadar, într-o simplă enumerare: Striptease, în care ne întâlnim cu o șireată de zile mari, Oana Ghioca, ieșită la atac atunci când a mirosit că este vorba de un client pe măsură, Cristian Simion; Ce-i femeia?, întrebare la care atât impetuoasa Monalisa Basarab, cât și optimistul neîmpăcat Paul Tălmășan își au, fiecare, dreptatea sa, după care mă mai gândesc și la Protestatarii, zgomotoși și cam fără busolă fiind, cu multă sare și cu mult piper dați în vileag de Miruna Birău, Monalisa Basarab și de Paul Tălmășan. Nu aș putea omite din această enumerare: Mă mărit urgent, monologul în care excelează Raluca Guslicov sau Și totuși așa a fost, unde se duelează în vorbe Nae Alexandru și Cristian Simion, după cum trebuie să menționez și O mască râde, o mască plânge, în interpretarea foarte nuanțată a Dianei Radu, ca și Bubulina, altă mască reușită pentru Miruna Birău. O reală bucurie a produs reîntâlnirea cu inepuizabilul Alexandru Lulescu, al cărui cuplet "Necazuri de ginere", a punctat, așa cum numai el știe!, exact acolo unde îi doare mai abitir pe unii sau pe alții.

Nu pot pune punct acestor consemnări fără o referire la stilul în care sunt scrise cupletele, implicit la limbajul folosit. Este vorba despre un stil și un limbaj care respectă fidel realitatea zilei, cu toate ale sale. De unde, bineînțeles, s-ar putea trage încheierea că totul este la un nivel ceva cam departe de cotele unei maniere academice de a grăi și de a ne comporta. Dar, dacă ținem cont de împrejurarea că exact cu acestea ne întâlnim pe stradă, la birou sau între amici, atunci cred că este mai ușor de înțeles de ce anume au ales autorii scenetelor cu pricina să ne atragă, fără nicio răutate, atenția asupra acestei deosebiri dintre ceea ce se petrece și ceea ce ar trebui să fie…

Într-o fericită asociere cu această secțiune a spectacolului se remarc melodiile pe care ni le oferă, în interpretări inspirate, care le dau șansa de a-și pune în valoare reverberațiile emoționale și sensibilitatea, Alin Gheorghișan, Cristina Isac, Radu Ghencea, Bianca Anghel. Iar atunci când lor li se adaugă un talent puternic și o voce inconfundabilă, pe care poartă numele lui Adrian Enache, putem fi siguri că succesul este garantat. Discret, dar atât de benefic, se adaugă celor care au contribuit la reușita acestui savuros spectacol, ansamblul coregrafic ale cărui evoluții scenice au fost modelate de Cornel Patrichi, orchestra teatrului, dirijată de Dan Dimitriu, precum și scenografia gândită de Ana Iulia Popov.

Firește, la plecare, vrem sau nu vrem, trecem pe la garderoba teatrului. De unde, fiecare, ne luăm înapoi grijile și gândurile noastre de fiecare zi. Și totuși, eu cred că, după ce am avut prilejul de a petrece două ceasuri și mai bine în această frumoasă companie, parcă-parcă norii cenușii se mai risipesc, iar gândurile ni se înseninează. Ceea ce însemnă că am reușit să râdem sănătos sau, să nu zic vorbă mare, să ne mai dezbărăm de câteva moravuri și năravuri.

Ale noastre, alte altora? Rămâne de văzut…
Sursa articol:
http://revistateatrala.radioromaniacultural.ro/lasam-supararea-n-hol-nu-si-ironia/

CLICK AICI DESCHIDERE ALBUM FOTO
  • LASA SUPARAREA-N HOL! Album FOTO Spectacol TEATRUL `C.Tanase`

  • Lasa(m) supararea-n hol. Nu si ironia! Cronica de Serban Cionoff in Revista Teatrala Radio Romania Cultural.ro

  • Lasa(m) supararea-n hol. Nu si ironia! Cronica de Serban Cionoff in Revista Teatrala Radio Romania Cultural.ro

  • Lasa(m) supararea-n hol. Nu si ironia! Cronica de Serban Cionoff in Revista Teatrala Radio Romania Cultural.ro


Imagine
LASA SUPARAREA-N HOL! Album FOTO Spectacol TEATRUL `C.Tanase`
LASA SUPARAREA-N HOL! Album FOTO Spectacol TEATRUL `C.Tanase`
Lasa(m) supararea-n hol. Nu si ironia! Cronica de Serban Cionoff in Revista Teatrala Radio Romania Cultural.ro
Lasa(m) supararea-n hol. Nu si ironia! Cronica de Serban Cionoff in Revista Teatrala Radio Romania Cultural.ro
Lasa(m) supararea-n hol. Nu si ironia! Cronica de Serban Cionoff in Revista Teatrala Radio Romania Cultural.ro
Lasa(m) supararea-n hol. Nu si ironia! Cronica de Serban Cionoff in Revista Teatrala Radio Romania Cultural.ro
Lasa(m) supararea-n hol. Nu si ironia! Cronica de Serban Cionoff in Revista Teatrala Radio Romania Cultural.ro
Lasa(m) supararea-n hol. Nu si ironia! Cronica de Serban Cionoff in Revista Teatrala Radio Romania Cultural.ro

    Pagina 1 din 1   


Alte articole similare


Bilete spectacole

Home/Prima pagina Subiect precedent   | Subiect urmator Top







 Teatrul Constantin Tanase



Termeni si conditii  |  Contact  |  Harta website

 

Teatrul de Revista `Constantin Tanase` este o Institutie de Cultura a Primariei Municipiului Bucuresti.
  © TeatrulTanase.ro 2008 - 2019




       
Search/ Cauta in site

Nume actori, spectacole
Foto, Video
Articole media